Sidor

lördag 7 december 2013

Hej mitt vinterland

Jag har länge saknat att blogga regelbundet, men tröskeln blir allt högre ju längre jag inte kommer mig för. Kraven ökar på att skriva "nåt viktigt" och till sist finns inga ord som räcker till. Himla trist och löjligt egentligen. Därför tänker jag testa att mobilblogga. Då blir det inga långa inlägg och inga snygga marginaler (den funktionen saknas i appen), men förhoppningsvis kommer jag över tröskeln. Jag gillar ju att blogga, egentligen.

Mitt lilla experiment får inledas med en hälsning från förmiddagens långpromenad med hunden. Här i Mjölby kom snön igår och nu har vi 15 centimeter gnistrande vinterlycka, strålande solsken och några minusgrader. Det är sådant som gör mug varm och lycklig. Och Celia är gladare än på mycket länge. Hon skulle byta varje sommarhet dag mot en sån här vinterdag om hon bara kunde. Snö är verkligen hennes element.



Inga kommentarer: