Sidor

fredag 12 juli 2013

Nystart

För sju år sedan började jag skriva på min gamla blogg, Tankestormar. Det känns som en hel evighet sedan; ett helt liv sedan. Många gånger har jag funderat på att stänga bloggen, ibland startat parallella projekt men ändå låtit hela mitt textarkiv om nästan 1200 inlägg legat kvar. Till nu.

Vissa kapitel av livet måste få avslutas. Stängas ner och stuvas undan. Inte glömmas bort, men ges lite mindre uppmärksamhet. Nu har jag kommit dit med Tankestormar. Det är fortfarande så att gamla inlägg i bloggen läses, och jag har förstått att det ännu gör skillnad. På ett sätt känns de sorgligt att de inte längre ska finnas tillgängliga, men främst känns det som en befrielse.

Om en månad lämnar vi Lund; efter fem år här på skånska slätten återvänder vi till den östergötska dito. Det är med sorg som jag lämnar vänner och min syster, men med stor glädje som vi återvänder till det landskap där jag faktiskt känner mig hemma. Jag har älskat Lund och allt som staden och åren här givit mig, men här är inte hemma.

Det kommande året blir slutspurten inför min mans prästvigning i juni 2014. Jag kommer få kortare resor för föreläsningarna, med tanke på att Mjölby ligger bättre till än vad Lund gör. Min höst kommer annars att ägnas åt skrivande; jag har kontrakt på en ny bok som förhoppningsvis ska finnas i butik framåt vårkanten. 

Det här blir något så ödmjukt som en blogg om mitt liv. Sannolikt mer böcker, samhälle och natur, och mindre psykiatri och självskadebeteende än vad Tankestormar bjöd. Okomplicerat, nära och enkelt. Följ gärna med mig. Det skulle glädja mig mycket!

Mjölby 2011
/ Thérèse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har 'hittat' dig på Twitter och några gånger läst din blogg Tankestormar. Skulle gärna läst den från början men det tar ju lite tid :-) - får hänga med från början nu istället! Gillar det du skriver! /Annika

Thérèse Eriksson sa...

Hej Annika!

Varmt tack för din kommentar, så roligt att du kikat hit! Att läsa Tankestormar från början hade sannerligen varit en bedrift med sina nästan 1200 inlägg, så jag välkomnar dig glatt hit i stället. Här kan du ju hänga med från början ;-)